luni, 30 aprilie 2012

Între Tricolor şi... boi !!!

   La 3 ani după 7 aprilie 2009, Voronin se iveşte în PMAN cu un steag bicolor cu o gaură în mijloc şi începe sa scandeze: "Revoluţie! Revoluţie!"... Oamenii trec pe lângă el indiferenţi. La un moment dat un trecător i se adresează cu milă: "Omule e păcat să-ţi baţi gura de pomană, treaba asta nu mai ţine". Voronin cade pe gânduri dezamăgit. După câteva momente începe din nou: "Menstruaţie! Menstruaţie!"... O bătrâna îi zice cu indignare: "Cum vorbeşti, domnule? Să-ti fie ruşine!". Voronin explodează de nervi şi strigă: "Revoluţie, menstruaţie, fie ce-o fi, numai sânge să curgă!..."

***
     Banc şi nu prea. Mai ales că luna recentă a fost destul de agitată. Edineţ-ul, Bălţi-ul, Cahul-ul, etc. au profanat culorile tricolorului, arborând drapele bicolore cu un cap de bou în centru. E mâna comuniştilor, iar imaginea din centru la sigur îi reprezintă. Dar nu asta e chestiunea, ci îngăduinţa autorităţilor vizavi de încălcarea legislaţiei. Sau poate şi acestea se regăsesc sub simbolul "cu coarne".
     La 27 aprilie (recent), m-am simţit mândru, o mândrie izvorâtă nu din PR-ul lui Filat, ci de fălnicia marelui Tricolor. Am fost în PMAN, am ascultat Aldea-Teodorovici, am sorbit coregrafia tinerilor şi sfinţirea drapelului, finalmente arborarea acestuia. Am făcut zeci de poze şi am imortalizat pentru vecie  ideea românismului...
     Mâine, va fi o zi de coşmar pentru societatea dintre Prut şi Nistru. Comuniştii, care au sărutat tricolorul şi au jurat respectarea simbolurilor de stat, pregătesc o manifestaţie de amploare, ce va finaliza cu cerinţa demontării marelui drapel din PMAN. Faptul că nu li s-a permis să manifeste în Piaţă şi agresivitatea cu care sunt înzestraţi, mă duce cu gândul la un nou 7 aprilie, sau chiar mai rău - un război civil...
     În final, sugestiva epigramă:
De peste veacuri cu un nume
Şi o mândrie de folclor,
Eu trei culori cunosc pe lume,
Iar boii... doar un bicolor !!!

P.S. Filat câte culori vede (că doar e în zodia Taurului) ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu